Czy myjnie samochodowe powinny przejść na tryb EKO?

Wszyscy obserwujemy, co dzieje się z naszym środowiskiem. Można palić w piecu czym bądź (oprócz opon), do rzek wpuszczane są substancje, które prowadzą do katastrofy ekologicznej  a przez wysokie ceny mediów wymiana “kopciuchów” np. na pompy ciepła stała się dla zwykłego Kowalskiego kosztem ponad miarę możliwości jego portfela… Do czego to prowadzi? Do niczego dobrego. A w jaki sposób nurt EKO wpłynął na branżę myjni samochodowych? Czy właściciele takich obiektów powinni przestawić się na tryb EKO?

UWAGA na wzmożone kontrole w branży myjni samochodowych

Ostatnie wydarzenia związane z zanieczyszczeniem Odry odbiły się szerokim echem w branży myjni samochodowych. Coraz częściej słyszymy bowiem o intensywnych kontrolach Wód Polskich na terenie wszystkich oczyszczalni ścieków wzdłuż długości Odry.

Nawet klienci RedConst, czyli właściciele myjni samochodowych są wręcz bombardowani kontrolami, w których muszą przedstawiać zaległe wyniki badań ścieków czy badań przeglądu separatora.

Co grozi za łamanie kar dotyczących ochrony środowiska?

Warto podkreślić, że nie dotyczy to tylko Odry, ponieważ nie od dziś wiadomo o olbrzymich mandatach za przekroczenie norm zawartości fosforanów i innych związków na terenie Gdańska.

Wody Polskie w tym rejonie wystawiły już mnóstwo mandatów z tego powodu, a ich wysokość sięgała nawet 100 000 zł.

Co to oznacza dla branży myjni?

W związku z powyższym można wywnioskować, że budowa własnej oczyszczalni ścieków do myjni bezdotykowej to jedyny rozsądny krok w kierunku rozwoju branży.

Ponadto w sierpniu 2022 roku na terenie Niemiec i Francji został wydany zakaz zrzutu ścieków z myjni dla nowych obiektów, co niebawem zapewne zostanie wprowadzone i w Polsce. 

Czy można oczyścić ścieki z myjni? 

Większość mówi, że nie, a inni, że można, ale nie ma jeszcze takiej technologii… Guzik prawda. RedConst wychodząc naprzeciw takich potrzeb łamie ten stereotyp.

Współpracując z AGH i Uniwersytetem Rolniczym w Krakowie przy realizacji dofinansowania z Unii Europejskiej, udało nam się uzyskać wodę bezpieczną do ponownego użycia na myjni właśnie ze ścieków. A czy warto w coś takiego inwestować?

6 korzyści płynących z inwestycji w oczyszczalnie ścieków na myjni

Jakie korzyści płyną dla klienta, który zainwestuje w oczyszczalnię ścieków? Poniżej znajdziesz listę 6 zalet, które wskazują wprost, że taka inwestycja to must-have myjni samochodowej.

  1. Oszczędność wody (60%-70%) oraz oszczędność na zrzucie kanalizacji (100%).
  2. Brak konieczności robienia badań wody (2 razy do roku – w zależności od regionu i ilości badanych substancji – których cena wynosi od 2000 – 5000 zł/rok).
  3. Możliwość budowy myjni bezdotykowej w lokalizacji, która nie ma przyłącza kanalizacyjnego.
  4. Dbałość o środowisko.
  5. Brak konieczności uzyskiwania operatu wodno-prawnego, a dzięki temu brak kontroli z Wód Polskich oraz innych operatorów.
  6. Innowacyjny ekologiczny obiekt.

Czy potrzebujesz więcej dowodów?

Jeśli tak, to przeczytaj wpis: Myjnia bezdotykowa z technologią oczyszczania ścieków, w którym dokładnie prześwietlamy nasze badania, które niebawem zrewolucjonizują branżę myjni.

Podsumowanie

EKO to nie tylko wizja lepszej przyszłości. To również rEKOmpensata dla Twojego biznesu, która pozwoli Ci przystosować własną myjnię do nowych wymagań środowiskowych kreujących funkcjonowanie tej branży. 

Chcesz zainwestować w taką technologię? Zachęcamy do obserwowania naszych badań.

Wpisy, króre mogą Cię zainteresować
Podziel się tym!
Paweł Karcz
Autor artykułu
Zajmuję się rozwojem sieci myjni Redconst, więc znam proces budowy od samych początków, biznesplanu i projektów, aż po wykończenie i zasady funkcjonaowania zyskownych punktów. Chętnie dzielę się z Tobą swoją wiedzą.
Pobierz ebooka

Odbierz bezpłatnie ebooka i nie popełnij błędów, które mogą zaszkodzić Twojej myjni bezdotykowej. Wskazówkami, o których warto wiedzieć przed zbudowaniem pierwszej myjni dzieli się Marcin Orlik.

Bądźmy w kontakcie!

Chcesz zbudować nowoczesną myjnię?
Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o szczegółach.

Paweł Karcz

Dyrektor Rozwoju Marki

Monika Pasterak

Biuro Obsługi Klienta

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Zobacz politykę prywatności.